woensdag 14 juni 2017

Hygge Cal #week12

Ik heb weer een Hygge Cal update voor jullie!!

Ik ga momenteel als een tierelier....week 12 is klaar.


Voor de oplettende haakster....ik heb inderdaad deze bobbels iets anders gehaakt dan het origineel.
Nouja...niet op een andere manier, maar ik vond ze ietwat "scheef" zitten.
Ik heb de bobbels van de 2e (4e ect, ect) rij een stukje opgeschoven zodat ze tussen de bobbels van de vorige rij uitkwamen. Iets meer balans in het haakwerk, dat vond ik nou net ietsjes mooier *U* 


En hiermee zijn de wekelijkse haak-en borduurwerkzaamheden klaar!
Door met de rand dus. 
Eén zijde heb ik al klaar.......
oké een sneakpeak dan maar ;-) 


Mooi he!!
Ik haak nog eventjes verder aan de rand en intussen is mijn hoofd al bij het "voerings-gedeelte" 
Geen idee hoe dit moet, maar ik ga ervan uit dat de beschrijving van Scheepjes en de video instructies me zullen helpen. Zodra de sjaal helemaal af is laat ik het jullie zien!!!

Deze fantastische cal maak ik in samenwerking met Kreafabriek.
Maar wisten jullie ook dat er binnenkort een eigen cal van Kreafabriek van start gaat??


Ik citeer:

"We gaan het gewoon nog een keertje doen!
We gaan dus voor een zomerse Kahakai beachbag dit keer.
Kahakai betekend strand in het Hawaiiaans en natuurlijk staat de ananas, het meest bekende fruit van Hawaï, op het unieke label dat je meegeleverd krijgt als je kiest voor een Kreafabriek beachbag pakket.
In zeven weken leer je de standtas en het bijpassende etuitje haken heb jij een absolute eyecatcher van ca. 65cm op het strand. We leren je verschillende steken haken en ook de bodem in "touw-om-touw" techniek heb je na deze CAL onder de zomerse knie! Daarnaast maak je de voering van de tas en het etuitje. Deze CAL is zeer uitgebreid. We verheugen ons er enorm op!"


De CAL begint op zaterdag 17 juni dit jaar.
Meer informatie over deze cal en het garen kan je lezen op de website van Kreafabriek.
KLIK hier om naar de website te gaan.

Ik weet zeker dat deze cal super goed verzorgd zal zijn. Van een complete pakket aan materialen tot een duidelijke beschrijving van de werkwijze. Met als resultaat een super mooie strand/zwem tas.

Doe je mee?

Lieve Groetjes
Tertia


5 opmerkingen:

  1. Hey Tertia,
    Leuk hoor. Je hygge CAL. Die nieuwe CAL van kreafabriek is inderdaad erg mooi. Echt eens wat anders, een tas haken. Ik heb alleen 4 biljoen andere projecten dus ben bang dat ik deze moet laten varen.
    Fijne woensdag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mmmm als ik iets over de Hyggesjaal lees dan kriebelt het wel een beetje bij mij. Ik noet hem toch ook echt afmaken want hij is prachtig! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt de vaart er goed in met de Hyggesjaal. Grappig dat je er nog een verbetering in aan hebt gebracht. Voor mij leek hij al perfect, maar jij ziet altijd een kans om het nog beter te maken.
    De Cal voor de tas is weer eens its anders.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je sjaal wordt echt heel mooi. En die cal van de tas, ik bekijk het vanop afstand,
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wil tegen alles wel ja zeggen maar doe het echt langzaam aan soms zit het mee en soms zit het tegen maar om te volgen ga ik dit zeker wel doen ziet er beide leuk en mooi uit lieve groet van mij

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!